6 d’oct. 2023

Volta al Massís de les Salines

Sortida de cicle de btt del CEG 23-25 de setembre

La serra de les Salines és la serralada fronterera entre l'Alt Empordà i el Vallespir, que segueix el cordal de la serra de l'Albera després del coll del Portús. El Roc del Comptador, 1450m és el cim més alt de l'Empordà i hi passem ben aprop.

Hem fet una ruta de 3 dies combinant les comarques de l'Alt Empordà i el Vallespir. Ruta ideal per gaudir dels contrastos entre ambdues comarques i fer fotos dels boscos de fagedes que ja comencen a tardejar.

Gairebé tot l'itinerari és per pistes, en millor o pitjor estat però pistes. El tram final de pujada fins al coll Perillós és un sender dret enmig de la fageda on cal empènyer la bici uns 200m (ja ho he fet i es fa sense problemes)

Etapa 1 dia 23 de setembre Maçanet de Cabrenys - Ceret (Càmping Sant Martí) 40km +1320m

Ruta variada de terreny, la mes dura dels tres dies, però que es fa prou be. El primer tram entre Maçanet i La Vajol es fa per carretera local, el segon tram fins el Moixer 1443m (cim culminant) es fa per pistes amb alguns trams força drets i en general amb molta pedra solta. A la cota 1000m fem una anada i tornada al santuari de les Salines, un espai agradable per descansar una estona. Des del desviament del santuari fins el cim la pista millora i te el darrer tram molt dret i encimentat.

El descens cap al vessant nord el fem pel coll del Pou de la Neu, per pistes en estat variat però ciclables. A partir del coll de Miralles enllacem un sender amb trams difícils (millor anar a peu) fins a la part baixa on el sender es torna fàcil i divertit. Després de fer compres a Morellàs arribem per carretera al càmping Sant Martí on ens allotgem en Bungalows.

Etapa 2 dia 24 de setembre càmping Sant Martí - Sant Llorenç de Cerdans 38km +1100m

Després d'esmorzar a Ceret fem una primera part de la ruta que transcorre per la via verda del Tech, fins a Arlès. La segona part acumula gairebé tot el desnivell per pistes rodadores fins als darrers 10km on el terreny és més suau i acabem en descens fins el poble. Ens allotgem a l'Auberge de la Sort, molt ben atesos.

Etapa 3 Sant Llorenç de Cerdans - Maçanet de Cabrenys 40km +1000m

Etapa variada de paisatge. Un primer tram ens porta per bones pistes fins al coll passat el Mas Boadella, des d'on baixem per ubicar-nos al vessant nord del coll Perilló, voltant el pic del Torn. L'ascens al coll el fem primer per bones pistes i el tram final de pujada fins al coll és un sender dret enmig de la fageda on cal empènyer la bici uns 200m des d'on baixem, amb algunes rampes pel mig, en direcció Costoja.
Des de Costoja anem a buscar el coll dels Horts per carretera i seguim per pistes fins a Maçanet de Cabrenys, passant pel riu i el pont de la Farga.

Hi hem estat: Àlex M, Eli C, Imma A, Xavi K, Míriam M, Antoni T, Alfred R, Roser R, Mariona J, Ricard M