Una nova proposta de travessa en btt pel Massís Central Francès de 6 etapes, 312km i 5300m de desnivell.
Hi ha diverses opcions de fer una ruta transversal (oest-est o a l'inrevés) al Massís Central. Segons la latitud escollida tindrem paisatges diferents, tots ells molt interessants. Nosaltres hem escollit aquesta, en part per la logística, en part per ser l'àrea geogràfica més ampla del massís i finalment per unir en un traçat els volcans de la zona oest (Plomb de Cantal) amb els de la zona est (Mont Mezenc).
Allotjaments
Al Massís Central hi ha una oferta molt variada d'allotjaments però no abundant, la qual cosa condiciona les etapes, si és que optem per fer les rutes sense carregar estris d'acampada. Si a aquest factor li sumem anar-hi en temporada alta aleshores la cerca d'allotjaments és molt complexa. Ens hem allotjat a bungalows en càmpings, un d'ells sense botiga ni al càmping ni al poble, gîtes d'etape i petits hotels.
Traçat
El nostre recorregut combina carreteres, pistes, camins, senders... hem adaptat la ruta per fer-la fàcil i interessant a l'hora, amb alguna que altra sorpresa inevitable d'empènyer la bici sender rocallós amunt.
Moltes pistes s'han asfaltat per millorar els accessos a nuclis petits i cases aïllades, això afecta especialment als recorreguts clàssics del GR, camí de Sant Jaume i la Ruta Stevenson. Amb la bicicleta es perd una mica d'autenticitat, però es guanya en comoditat i agilitat.
Logística
Una ruta d'aquestes característiques requereix una logística d'accés al punt d'inici i de retorn. Al massís s'hi pot accedir amb tren des de diversos punts, però els horaris són limitats. Cal tenir en compte que alguns horaris s'ofereixen amb autobús, el que impedeix el transport de la bicicleta. D'altra banda les línies són molt utilitzades i podem tenir problemes per pujar amb les bicicletes als trens. Cal evitar els dissabtes i la temporada alta. És factible fer la logística en tren des de Barcelona, però caldrà mirar-ho bé i destinar temps.
Pel que fa a botigues només les trobarem en alguns pobles i acostumen a tancar un dia entre setmana, a banda de festes locals o tancaments imprevistos.
La nostra logística d'anada: dissabte Barcelona-Nimes en cotxes i dormir al centre de la ciutat, diumenge al matí trasllat dels cotxes a Montelimar i tornada en tren a Nimes (només conductors), al migdia tren des de Nimes fins a Murat. Arribem a Murat a les 19'30h.
Etapa 1 Murat - Neuvéglise 47km +800m
Ascens durant 22km fins al punt més alt de tota la travessa, les Roches de Cruzets 1570, magnífic mirador del Mont Mezenc i altres volcans del voltant.
La primera part de la ruta potser és la més panoràmica de la travessa i segur que és la més variada. Des del coll pugem fins els 1300m per baixar per una via romana, espectacular però de difícil conducció.
Després fem dues carreteres, la segona fa una mica de por per la intensitat de trànsit (dissabte de vacances amb canvis d'allotjaments a tot França).
Un trencall ens fa baixar per una pista asfaltada, sense trànsit, que ens porta a St Priest per la vall de l'Ouvéze. Abans d'arribar a Privas prenem la via verda per on ciclarem uns 15km.
Al km 45 abandonem la via verda per pujar (100m) a un coll d'un petit massís que separa la vall del riu Roina. El descens fins al riu ens recorda la via romana...
Un cop al Roina agafem la via verda que va al costa del riu (i la central nuclear) fins a Rochemaure (18km) on trobem alguns establiments i bars i podem refer forces.
Només queda travessar el Roina per un pont penjant exclusiu per a vianants i bicis i recórrer alguns carrers de Montelimar per anar a buscar els cotxes.
Hi hem estat: Míriam M, Raquel N, Montse S, Manel C, Mariona J i Ricard M
Aquí teniu els tracks amb diverses opcions de mapes
2 comentaris:
Gran travessa, amb tots els mantres del CEG...."Pistes fàcils i ciclables", que ens feien recordar allò de ... "Tot anirà bé"
Gran travessa... epiceries, boulangeries i birreries, hipermarchés, han ajudat.
Bona piada.
Salut.
Manel C.
Publica un comentari a l'entrada